fbpx

6 porad na utrzymanie diety

Czy zastanawiałeś się dlaczego utrzymanie diety jest takie trudne?

Ponieważ wymaga to dobrej organizacji czasu. Niewiele ludzi może pozwolić sobie na siedzenie przy garach przez kilka godzin i gotowanie tylko dla siebie. Dzisiejszy post jest inspirowany problemem jakim jest życie w biegu. To tylko kilka z nich:

– Dużo pracy i nienormowany  czas.

-Częste przemieszczanie się kilka razy w ciągu dnia samochodem.

-Obowiązki domowe.

– A przecież jeszcze chcemy spędzić Czas z bliskimi…

 

Tyle zmiennych nie pozwoli nam stwierdzić jednoznacznie jaka jest nasza aktywność i zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego zaprezentuje kilka sprawdzonych narzędzi, których sam używam. Mam nadzieję, że informacje zawarte w poście przydadzą się każdej zapracowanej osobie i przybliżą do osiągnięcia celu.

 

1#Krokomierz/smart band

Jest wiele wzorów dzięki którym jesteśmy w stanie policzyć zapotrzebowanie kaloryczne. Podaje się różne parametry jak wagę, wzrost, wiek, poziom aktywności i w zależności od celu wychodzi nam dana wartość kcal jaką powinniśmy spożyć. Niestety jak dokładne by one nie były zawsze jest ryzyko błędu, bo na przykład dzisiaj zepsuł Ci się samochód i musisz iść do pracy pieszo lub odwołać trening, bo masz więcej pracy. Takie nie oczekiwane sytuacje mogą zmienić naszą kaloryczność na plus lub minus na przykład 300kcal i rutyna zostanie zaburzona, a cel się oddali. Aby przygotować się na każdą ewentualność polecam zaopatrzyć się w krokomierz. Niewielkie urządzenie montowane na ręce, przypominające zegarek lub aplikacja na telefon, liczy kroki, które robimy w ciągu dnia. Może to zmobilizować nas do częstszego poruszania się pieszo zamiast tramwajem lub samochodem. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby codziennie robić 10 000 kroków. To liczba, która pozwala zachować zdrowie oraz świadczy o tym, że jesteśmy w dobrej kondycji. Dużo czy mało? Sam myślałem ze spokojnie tyle robię, ale okazało się że robię 8tyś, a z treningiem 10tyś, w dni nie treningowe już zawsze wybieram się na spacer , co i wam polecam.

 

2# Fitatu

Najszybsza aplikacja do liczenia kcal i planowania posiłków, na komputer lub telefon, posiada obszerną listę produktów spożywczych oraz czytnik kodów kreskowych , aby wprowadzać dodatkowo swoje ulubione pozycje. Jest bardzo prosta w obsłudze, wpisujemy ile chcemy ważyć i aplikacja pokazuje dzienny limit kcali i wartości odżywczych, można oczywiście samemu podać swoje wcześniej obliczone zapotrzebowanie, co pozwoli nam się dokładniej kontrolować.

 

3#Waga kuchenna

Dlaczego to istotne? Zwykle ciężko oszacować na oko ile zjadamy, jest to normalne jeżeli nigdy wcześniej nie byliśmy na diecie. Zwykły brak wprawy- wydaje Ci się że banan ma 100g , a faktycznie ma 140g- kilka takich błędów w ciągu dnia jest w stanie zwiększyć znacznie kaloryczność diety i możesz pożegnać się z oczekiwanym rezultatem. Co więcej, kiedy się odchudzamy i zmniejszamy ilość jedzenia, mózg próbuje nas oszukać: zaczynamy niepostrzeżenie podjadać. Tu jeden orzeszek, tam dodatkowy owoc… Dlatego ważenie jest istotne, zwłaszcza gdy dotychczas nie zwracaliśmy uwagi na wielkość porcji. Po kilku tygodniach ważenia każdego produktu nauczysz się, ile co waży.

 

 4#Lista zakupów

Podstawą dobrej diety prócz motywacji i chęci jest również dobra organizacja. To co ląduje na talerzu nie powinno się pozostawiać przypadkowi. Jeżeli w szafkach będziemy mieli dobre, zdrowe produkty, to przygotowanie z nich posiłków będzie bułką z masłem.

Co powinno być na liście?

Jestem zwolennikiem robienia zakupów raz w tygodniu co pozwala mi zaoszczędzić czas i pieniądze. Na kartce wypisuję co mam kupić według 12 grup produktów spożywczych, po czym udaje się na zakupy. Taki system ustrzeże nas przed zbędnym zwiedzaniem sklepu i przyglądaniu się wszystkim słodkim produktom na które akurat złapie nas ochota. Ważne jest aby na zakupy wybrać się po posiłku, żeby czasem nie ulec pokusie.

 

5#Trener

Ważne żeby prócz dopasowanego treningu i diety, służył radą. Kiedy zdarzy się nam ulec w weekend na wszechobecnych food trackach i zdaje nam się, że to koniec, całkowita porażka, to powie STOP! To tylko jeden raz, otwórz oczy i pogódź się z tym, jutro jest nowy dzień 🙂

 

 6# Kłódka na lodówkę

Szczególnie przydatne narzędzie dla osób które cały dzień za mało jedzą albo są tylko o kawie. Wieczorem wpadają do domu jedzą ile się da i podjadają w nocy, bardzo dobry motywator w kwestii dobrej organizacji czasu.

Bezpłatna konsultacja

Dowiedz się na czym polega trening personalny. Poznaj miejsce, trenera oraz zasady współpracy.

Podczas konsultacji zostanie przeprowadzony dokładny wywiad dotyczący aktywności fizycznej oraz stanu zdrowia. Trener dokona analizy składu ciała oraz pomiarów, następnie przeprowadzony zostanie, krótki 20 minutowy trening pokazowy. Na koniec wspólnie podsumujecie spotkanie oraz ustalicie cele treningowe.

Wszystko to zupełnie bezpłatnie.

Recent Posts
trening-silowy-mlodziezy-25-powodow-by-zadbac-o-zdrowie-4