fbpx

Jak bezpiecznie schudnąć po porodzie karmiąc piersią?

Minęły 2 m-ce po porodzie a Ty nadal odczuwasz że w ciele nie zmieniło się za wiele. Dodatkowe kilogramy których „trochę” się nagromadziło wcale nie znikają jak można by tego oczekiwać. Patrząc na celebrytki aż się nie chce wierzyć że tak szybki do powrót do formy jest możliwy, powoli zaczynasz szukać w internecie pomysłów co tu zrobić… Czemu nie chudnę??? STOP To jest dobry moment by się zatrzymać i wszystko poukładać. Twój powrót do formy z przed ciąży jest uzależniony od wielu czynników m.in.:

  • Ilości faktycznie przybranych kilogramów –> Twoje ciało powiększało się powoli i stopniowo przez 9 m-cy, dlatego tak samo stopniowo będziesz traciła na wadze by można było uznać to za bezpieczne chudnięcie
  • Wyglądu sylwetki –> jeśli Twoja sylwetka przed zajściem w ciąże nie była typem atletki to daj sobie czas, bądź realistką
  • Aktywności fizycznej przed ciążą –> jeśli przed ciąża byłaś bardzo aktywna to świetnie, ale jeśli miało to charakter mniej regularny, dostosuj działania do swoich możliwości
  • Nawyków żywieniowych zarówno przed jak i w czasie ciąży –> to co i w jakich odstępach czasowych jadałaś
  • Sen –> jego niedobór zdecydowanie będzie miał wpływ na Twój metabolizm oraz gospodarkę hormonalną
  • Zaburzeń hormonalnych –> jeśli się pojawią warto być pod kontrolą lekarza, ponieważ mogą one utrudnić gubienie kilogramów, ale również zahamować proces laktacji
  • Twojego rozsądku –> pamiętaj że gubienie kilogramów po ciąży to kwestia naprawdę indywidualna, bądź cierpliwa i pamiętaj o tym co najważniejsze czyli ZDROWIE Twoje oraz Twojego dziecka

W takim razie jak bezpiecznie schudnąć?

Przede wszystkim każda kobieta jest inna i nie dla wszystkich będzie jedna recepta. Umiar, konsekwencja i cierpliwość niech Towarzyszą Ci na co dzień. Informacji na ten temat jest całkiem sporo ale warto nabrać dystansu, a każde bardziej wydumane pomysły skonsultować z lekarzem. Poniżej mam dla Ciebie kilka wskazówek, których przestrzeganie pozwoli zacząć działać.

 

1. REGULARNOŚĆ POSIŁKÓW

Z czasem dziecko tworzy bardziej stabilny rytm dobowy, dzięki czemu będzie Ci łatwiej usystematyzować Twoje pory jedzenia. Jemy średnio co 3-4 h starając się unikać podjadania.

2. WIEM CO JEM

Sięgaj po produkty jak najbardziej naturalne, im mniej przetworzone tym lepiej, wyeliminuj pełne konserwantów i cukru słodycze, nadmiar soli.

3. ZDROWE PRZEKĄSKI

Jeśli czujesz ze musisz co zjeść to przygotuj się wcześniej, nie wrzucaj czegokolwiek bo to Cię zgubi. Hormon prolaktyna wydzielany podczas laktacji odpowiada również za uczucie głodu, ale bez obaw około 3 miesiąca życia dziecka nasz organizm uodparnia się na jej działanie. W momencie kryzysu sięgnij po przygotowane przekąski np. orzechy, suszone owoce, jednakże w bardzo umiarkowanych ilościach.

4. UROZMAICONA DIETA

Zadbaj by Twoje posiłki były pełnowartościowe, bogate w warzywa, błonnik, białko, kwasy tłuszczowe omega-3 oraz wszystko to co sprawi że będziesz się czuła dobrze a Twoje ciało na tym skorzysta.

5. WODA

Pij dużo i często, nawodniona będziesz miała więcej energii, Twoja skóra bardziej się uelastyczni, przyspieszy Twój metabolizm i po prostu będziesz się lepiej czuła. Mleko matki zawiera w sobie ok.50% wody także nie zapominaj o uzupełnianiu płynów.

6. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Po konsultacji lekarskiej jeśli nie ma przeciwwskazań warto wrócić do aktywności fizycznej, bo ona w połączeniu ze zbilansowaną dieta na pewno da upragniony efekt. Warto skorzystać z porady fizjoterapeuty zwłaszcza jeśli poród był drogą cesarskiego cięcia. Odpowiednio dostosowana aktywność pozwoli bezpiecznie gubić kilogramy i da Ci z pewnością więcej sił do działania.

7. KARMIENIE PIERSIĄ

Badania dowodzą iż kobiety dłużej karmiące piersią zdecydowanie szybciej wracają do sylwetki z przed ciąży. Na karmienie dziennie można zużyć nawet 500-700kcal, co w połączeniu z ruchem da konkretny wynik dziennego spalania. Tłuszcz odłożony w biodrach i udach podczas ciąży zostanie wykorzystany podczas produkcji mleka. Mleko matki to najlepsze co możesz dać swojemu dziecka aby wesprzeć jego prawidłowy rozwój, wspomóc system odpornościowy, a przede wszystkim zbudować więź. Badania wykazują iż dzieci karmione piersią mają wyższy współczynnik inteligencji i są bardziej odporne na choroby psychiczne niż te karmione sztucznie. Dlatego przystawiaj dziecko do piersi jak często się da, bo korzyści będą obopólne.

8. SEN

Czas na regeneracje po prostu musi być. Brak snu to zwolniony metabolizm, zaburzenia w gospodarce hormonalnej, nerwowość, zdecydowane obniżenie odporności. Wykorzystaj każda chwilę na drzemkę.

 

W tym wszystkim najistotniejszy jest rozsądek. Pamiętaj za szybka utrata kilogramów nie przyniesie niczego dobrego. Bądź cierpliwa, zmotywowana i szukaj inspiracji. W chwilach słabości pamiętaj ze Twoje dziecko jest tym co jesz także myśl o Was obojgu i uważnie dobieraj posiłki.

POWODZENIA!!!

Recent Posts
codzienna-aktywnosc-z-dzieckiemselen-w-chorobie-hashimoto